13.12.2021
Uwaga Przedsiębiorcy!
Od poniedziałku, 13 grudnia 2021 r. obowiązują zmiany w obsłudze CEIDG, wprowadzone przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Już 11 grudnia nastąpiło przeniesienie usług elektronicznych dla przedsiębiorców, tj. usługi założenia działalności gospodarczej, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia i zamknięcia działalności gospodarczej ze strony ceidg.gov.pl na serwis biznes.gov.pl. Funkcjonujący w tym serwisie formularz wniosku CEIDG-1 został zastąpiony intuicyjnym kreatorem – usługą online.
Wprowadzane zmiany wiążą się również z publikacją nowych wzorów formularzy CEIDG, instrukcji i zaświadczeń. Wszystkie nowe wzory z instrukcjami dostępne są na stronie biznes.gov.pl.
Dodatkowo na mocy wprowadzonych zmian dane przedsiębiorców, złożone wnioski i operacje na wpisie będą dostępne dla firm po zalogowaniu w portalu biznes.gov.pl, w zakładce Konto Przedsiębiorcy.
W związku z tymi zmianami oraz przyjętym przez Ministerstwo procesem ich wdrażania informujemy, że wszystkie wnioski CEIDG anonimowe i robocze, niezrealizowane do 10 grudnia 2021, do godz. 17.00, zostały usunięte. Osoby zgłaszające się do urzędu z numerem wniosku wygenerowanym według starej wersji formularza, po 13 grudnia 2021 r. nie odnajdą go w systemie.
Szczegółowe informacje można uzyskać na infolinii CEIDG pod numerem telefonu 801 055 088.
Pojawiające się pytania lub wątpliwości można także skonsultować w Urzędzie Miejskim w Puszczykowie, ul. Podleśna 4, tel. 61 89 83 706, mail: wolinska@puszczykowo.pl
Integracja serwisów CEIDG i Biznes.gov.pl jest jednym z efektów projektu pt.: „Konto przedsiębiorcy – usługi online dla firm w jednym miejscu”, którego celem jest uproszczenie formalności podczas zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jego celem jest ułatwienie firmom dostępu do niezbędnych informacji i e-usług, bez potrzeby rejestracji w kilku serwisach.