21.05.2025

Trwa wysyłka trzech ważnych informacji z ZUS

Emeryci i renciści mieszkający w Poznaniu i w okolicznych gminach mogą spodziewać się ważnej korespondencji z ZUS. Do końca maja potrwa wysyłka decyzji o marcowej waloryzacji i tzw. trzynastce. 

Obie decyzje znajdą się w jednej kopercie. Do koperty dołączona została również informacja o zmianach w obsłudze klientów w poznańskich placówkach ZUS.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zakończył wypłatę dodatkowego rocznego świadczenia pieniężnego, czyli tzw. trzynastki. W tym roku do ponad 8,8 mln osób trafiło łącznie blisko 16,5 mld zł brutto.


„Trzynastka” dla emerytów i rencistów w tym roku to 1 878,91 zł brutto. Wszyscy uprawnieni otrzymują już świadczenia po marcowej waloryzacji, która wyniosła 5,5 proc. Obecnie trwa wysyłka decyzji waloryzacyjnej (WER) oraz o dodatkowym rocznym świadczeniu pieniężnym (DRS), czyli tzw. trzynastce. Obie decyzje znajdują się w jednej kopercie.

W decyzji waloryzacyjnej znajdziemy informacje o kwocie świadczenia po marcowej waloryzacji, sumie pobranych składek i zaliczce na podatek dochodowy. W tej decyzji ZUS podaje również wysokość emerytury netto po wszystkich odliczeniach. W drugiej decyzji znajduje się informacja o wysokości i wypłacie trzynastki.

 

Warto, aby każdy dokładnie przeczytał otrzymane dokumenty i upewnił się, że wszystkie dane są poprawne – informuje Marlena Nowicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce – Warto również zachować ulotkę informacyjną o zmianach w obsłudze klientów w poznańskich placówkach. Znajdziemy w niej bowiem ważne informacje, jak zarezerwować wizytę w ZUS wraz z niezbędnymi danymi kontaktowymi.

W najbliższych miesiącach planujemy wprowadzenie w Poznaniu nowego rozwiązania, które zwiększy standard obsługi klientów. Będzie ono polegało na możliwości skorzystania z wizyty w placówce ZUS wyłącznie po jej wcześniejszym zarezerwowaniu. W ten sposób zapewnimy każdemu załatwienie sprawy bez konieczności zbędnego oczekiwania w kolejce – zapewnia rzeczniczka.

 

 

Drukuj

Urząd Miejski
w Puszczykowie

ul. Podleśna 4, 62-040 Puszczykowo

tel. +48 61 898 37 00

fax. +48 61 898 37 11

um@puszczykowo.pl

Urząd Miejski

NIP: 7771020151 | Regon: P-000526943

Miasto Puszczykowo

NIP: 7773159692 | Regon: 631257874

Godziny urzędowania

poniedziałek: 8:00 - 16:00

wtorek-piątek: 7:30 - 15:30

© 2016 Urząd Miejski w Puszczykowie. Wszystkie prawa zastrzeżone.

created by Medway