21.07.2023
II etap badania potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym
Mając na uwadze jak najszersze konsultacje różnych grup pasażerów oraz środowisk i samorządów lokalnych Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego rozpoczyna:
II ETAP BADANIA POTRZEB PRZEWOZOWYCH W PUBLICZNYM TRANSPORCIE ZBIOROWYM do projektu rozkładu jazdy pociągów 2023/2024, który będzie obowiązywał od 10 grudnia 2023 roku.
Zgodnie z przyjętym w Regulaminie Sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) harmonogramem prac do przesłanego przez zarządcę infrastruktury projektu rozkładu Organizator Przewozów (Województwo Wielkopolskie) oraz poszczególni przewoźnicy mogą zgłaszać swoje uwagi w określonym terminie do dnia 3.08.2023 r.
W związku z powyższym wszystkich zainteresowanych zapraszamy do wspólnej budowy rozkładu jazdy!!!!!!!
Uwagi naszych pasażerów są niezwykle cenne i pozwalają każdego dnia poprawiać naszą ofertę przewozową.
Ze względu na czas potrzebny na analizę uwag przez Organizatora oraz przewoźników wszystkich zainteresowanych prosimy o przesyłanie wniosków i uwag do przedstawionego projektu do 27 lipca 2023 r. na formularzu https://cloud.umww.pl/apps/forms/s/mGCFoyy5MbDWBffR2ooCDoXY
Przy składaniu wniosków prosimy o odniesienie się do projektu rozkładu jazdy 2023/2024 prezentowanego w poszczególnych załącznikach poniżej:
-
Gniezno – Jarocin
-
Krzyż – Chojnice
-
Leszno – Głogów – Zielona Góra
-
Ostrów – Leszno
-
Piła Główna – Bydgoszcz Główna
-
Piła Główna – Szczecin Główny
-
Poznań Główny – Gołańcz
-
Poznań Główny – Kalisz
-
Poznań Główny – Krzyż
-
Poznań Główny – Kutno
-
Poznań Główny – Kępno
-
Poznań Główny – Leszno
-
Poznań Główny – Milicz
-
Poznań Główny – Mogilno
-
Poznań Główny – Odolanów
-
Poznań Główny – Rogoźno – Piła
-
Poznań Główny – Wolsztyn
-
Poznań Główny – Zbąszynek
-
Poznań Główny – Łódź Fabryczna
-
Zbąszynek – Leszno
-
Łódź Kaliska – Wrocław Główny
Informujemy, że projekt rozkładu w obecnym kształcie uwzględnia szereg czynników:
-
zapewnienie dojazdów do/z miejsc pracy i nauki,
-
możliwości techniczne kursowania pociągów na danej trasie,
-
rozkłady jazdy innych pociągów regionalnych oraz PKP IC,
-
stan i dostępność infrastruktury,
-
możliwości dofinasowania przewozów przez Samorząd Województwa,
-
uzgodnienia z sąsiednimi organizatorami przewozów na liniach stycznych z innymi województwami (pociągi międzywojewódzkie),
-
możliwości realizacji przewozu przez przewoźników w oparciu o posiadane zasoby.
Każdy wniosek o korektę rozkładu jazdy pociągów zostanie przeanalizowany pod kątem możliwości jego wdrożenia w rozkładzie jazdy 2023/2024 (w formie uwag do PKP PLK) lub uwzględniony w budowanej strategii realizacji przewozów na kolejne lata.
Ze względu na brak właściwości ustawowej nie będą brane pod uwagę wnioski:
-
dotyczące połączeń dalekobieżnych i międzynarodowych - organizatorem tych połączeń jest minister właściwy do spraw transportu.
-
zawierające uwagi o stanie linii kolejowych, dworców i przystanków (adresatami takich uwag są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej m.in.: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i PKP Nieruchomości).
Ponadto informujemy, że ostateczny kształt rozkładu jazdy pociągów konstruowany jest przez zarządcę infrastruktury kolejowej.
W trakcie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy PKP PLK zastrzegła sobie prawo do wprowadzania korekt do rocznego rozkładu jazdy – tzw. cykle zamknięciowe wdrażane w następujących terminach:
Cykl zamknięciowy |
Termin obowiązywania |
---|---|
I. |
10 XII 2023 - 9 III 2024 |
II. |
10 III 2024 - 8 VI 2024 |
III. |
9 VI 2024 - 31 VIII 2024 |
IV. |
1 IX 2024 - 9 XI 2024 |
V. |
10 XI 2024 - 14 XII 2024 |