08.10.2021
„Epidemia krótkowzroczności u dzieci. Co rodzic musi wiedzieć?”
Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „Okulistyka 21” od początku października prowadzi kampanię edukacyjną na temat krótkowzroczności. Projekt skierowany do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym jest finansowany przez Urząd Miasta Poznania.
Już ponad 40% młodych ludzi w Europie ma krótkowzroczność. W czasie ostatniego roku z powodu pandemii COVID-19 liczba ta znacząco się zwiększyła. Przyczyniła się do tego nauka zdalna, przez co dzieci większość czasu spędzały przed ekranami mobilnymi, a bardzo mało na świeżym powietrzu. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy na temat czynników występowania, metod zapobiegania i wczesnego diagnozowania krótkowzroczności.
Podczas kampanii odpowiemy na następujące pytania:
-
Dlaczego mówi się o epidemii krótkowzroczności na świecie?
-
Czy krótkowzroczność może doprowadzić do poważnych chorób oczu, pogorszenia widzenia, a nawet utraty wzroku?
-
Jak zapobiegać wystąpieniu krótkowzroczności?
-
Czy możliwe jest leczenie krótkowzroczności?
-
Jak często powinno się badać wzrok u dziecka?
-
Jakie są objawy krótkowzroczności?
-
Czy 2-3 letnie dziecko może oglądać filmy na telefonie komórkowym?
-
Ile czasu dziecko powinno spędzać na dworze?
-
Czy suplementy diety pomagają w hamowaniu krótkowzroczności?