16.06.2020

Czyste Powietrze - nowa odsłona programu

Nowa odsłona programu

Przypominamy, że od dnia 15.05.2020 r. nabór wniosków o dofinansowanie w programie priorytetowym Czyste Powietrze prowadzony jest w oparciu o:

  • zmienioną wersję programu priorytetowego „Czyste Powietrze”,

  • nowy wzór formularza wniosku o dofinansowanie,

  • nowy regulamin naboru wniosków.

Dla kogo i od kiedy dofinansowanie?

W dniu 15.05.2020 r. został uruchomiony nabór wniosków dla Beneficjentów kwalifikujących się do Części 1 Programu (podstawowy poziom dofinansowania).

Nabór dla Beneficjentów kwalifikujących się do Części 2 Programu (podwyższony poziom dofinansowania) będzie się odbywał na podstawie odrębnego ogłoszenia. Do uruchomienia Części 2 Programu niezbędne są zmiany legislacyjne umożliwiające gminom wydawanie zaświadczeń o dochodach.

Najważniejsze zmiany w Programie:

  • uproszczenie i skrócenie procesu aplikacyjnego w ramach Programu;

  • zmiana i uproszczenie kryteriów dochodowych, rezygnacja z powiązania intensywności dofinansowania z siedmioma grupami dochodowymi;

  • wprowadzenie dwóch grup dochodowych:

    • dla Beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania,

    • dla Beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania;

  • uproszczony wniosek o dotację, bazujący tam gdzie to możliwe na oświadczeniach Wnioskodawcy;

  • możliwość składania wniosków online w serwisie gov.pl;

  • skrócony czas rozpatrywania wniosków o dofinansowanie – z 90 do 30 dni;

  • integracja z programem „Mój Prąd” przez możliwość uzyskania dotacji na montaż instalacji fotowoltaicznej, bez konieczności składania dwóch osobnych wniosków;

  • poziom dotacji powiązany z efektem ekologicznym – bonus za niskoemisyjność i odnawialność;

  • dotacje na realizację zadań związanych z ociepleniem budynku oraz wymianą stolarki okiennej i drzwiowej dla tych, którzy wymienili już źródło ciepła;

  • włączenie w kolejnym etapie w realizację Programu sektora bankowego, który będzie źródłem finansowania uzupełniającego i pomostowego;

  • wzmocnienie współpracy z gminami;

  • wyłączenie z dofinansowania przedsięwzięć w nowobudowanych budynkach;

  • docelowo stworzenie platformy internetowej z informacjami na temat kwalifikujących się urządzeń, materiałów i usług (w tym charakterystyk technicznych), które będą finansowane w ramach Programu.

Gdzie składać wnioski?

Wnioski o dofinansowanie należy składać do:

  • WFOŚiGW w Poznaniu,

  • lub za pośrednictwem urzędu miejskiego - wszelkie informacje można uzyskać pod nr telefonu 698-900-835.

Wnioski o dofinansowanie można składać:

  • poprzez aplikację internetową, tj. Portal Beneficjenta dostępny na stronie internetowej wfośigw lub

  • poprzez serwis gov.pl.

 

Drukuj

Urząd Miejski
w Puszczykowie

ul. Podleśna 4, 62-040 Puszczykowo

tel. +48 61 898 37 00

fax. +48 61 898 37 11

um@puszczykowo.pl

Urząd Miejski

NIP: 7771020151 | Regon: P-000526943

Miasto Puszczykowo

NIP: 7773159692 | Regon: 631257874

Godziny urzędowania

poniedziałek: 8:00 - 16:00

wtorek-piątek: 7:30 - 15:30

© 2016 Urząd Miejski w Puszczykowie. Wszystkie prawa zastrzeżone.

created by Medway