3 Lipca 2024, ŚrodaImieniny obchodzą: Anatol, Jacek
photo6.jpg


Budżet Obywatelski
Aktualności
Nasze miasto
Rada Miasta
Urząd Miejski
Wirtualne biuro
Dokumenty strategiczne
Inwestycje
Projekty
Organizacje pozarządowe
Informator miejski
Ogłoszenia drobne
Polecane linki
Azbest
 
 
Projekty archiwum



Przychodnia na Poznańskiej przez kolejne 20 lat
piątek, 29 maja 2009 14:32

herb_puszczykowo.jpg W związku z budzącą duże emocje wśród mieszkańców sprawą przychodni oraz podjętą na sesji Rady Miasta Puszczykowa w dniu 27 maja 2009 r. uchwałą w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości na okres lat 20, zamieszczamy poniżej fragmenty protokołów z posiedzeń Komisji Rady Miasta Puszczykowa oraz sesji Rady Miasta Puszczykowa, podczas których poruszany był temat ośrodka zdrowia na ul. Poznańskiej 36 w Puszczykowie.


Fragmenty protokołów z posiedzeń Komisji Rady Miasta Puszczykowa oraz sesji Rady Miasta Puszczykowa, podczas których poruszany był temat przychodni zdrowia na ul. Poznańskiej 36.

 

KOMISJA SPRAW SPOŁECZNYCH

 

Protokół

z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych

w dniu 03.09.2007

Analiza wniosku Przychodni Zdrowia Salus w sprawie remontu budynku

Następnie Komisja zajęła się pismem Przychodni Zdrowia Salus, która zwróciła się z prośbą o wykonanie w roku 2007 i 2008 prac remontowych i przystosowawczych budynku Przychodni.

Przewodnicząca Komisji rozpoczęła dyskusję na temat możliwości przeprowadzenia prac w budynku Przychodni i powiedziała, że w oparciu o informacje, jakie posiada od grona osób, które prowadzą taką działalność gospodarczą, reprezentowana jest tendencja do wykupywania lokalu i dzieje się tak dlatego, że można wtedy inwestować, dowolnie dzierżawić gabinety (pod działalność medyczną) i w pełni zarządzać budynkiem.

Pan Krzysztof Jopek wyraził zaniepokojenie, że gdyby miasto sprzedało budynek, to nowy właściciel będzie mógł nim dowolnie dysponować, niekoniecznie z przeznaczeniem na lecznicę, wyjaśniono jednak, że aby uniknąć takiej sytuacji można zawrzeć odpowiednią klauzulę w umowie.

Przewodnicząca poinformowała również, że o tendencji do wykupywania lokali przez lekarzy była mowa też podczas konferencji z ministrem zdrowia, który przekonywał burmistrzów do wypowiadania umów na lokale strajkującym lekarzom. Stąd reakcją lekarzy jest zapewnienie sobie samodzielności i własności lokalu, który w tej chwili dzierżawią, czy wynajmują.

Głos zabrała też Pani Janina Kozeńska, która powiedziała, że również około dwóch lat temu ministerstwo sprawdzało w gminach jak są uregulowane sprawy przychodni, czy są one dzierżawione, wynajmowane, czy też stanowią własność ośrodków zdrowia. Ponadto Pani Janina Kozeńska powiedziała, że obecnie, w przypadku przeprowadzania np. badań profilaktycznych, miasto otrzymuje dużą pomoc ze strony ośrodka zdrowia, który udostępnia nieodpłatnie pomieszczenia itp. a w przypadku sprzedaży budynku, niekoniecznie będzie to funkcjonowało równie skutecznie.

Głos ponownie zabrał Pan Krzysztof Jopek, który powiedział, że w przypadku zainstalowania windy, wzrosłaby też wartość budynku. W dyskusji rozpoczętej tym wątkiem ustalono jednak także, że dochodzą do tego jeszcze koszty konserwacji dźwigu i bieżącego utrzymania budynku.

Po analizie wniosku i dyskusji, w trakcie której Komisja rozważyła różne możliwości, w tym wykonania remontu i poniesienia związanych z tym kosztów, postanowiono, aby najpierw porozmawiać z Panem Andrzejem Laskowskim i po ustaleniu stanowiska Przychodni rozważyć tę kwestie ponownie.

Protokół nr 05/08

z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych

w dniu 09.05.2008 r.

1. Przychodnia

Na wstępie wyjaśniono, że uchwała dotycząca zasobów mieszkaniowych jest wersją roboczą.

Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabedzka wyjaśniła, że odnośnie kwestii sprzedaży przychodni w poniedziałek będzie druga wycena, gdyż pierwsza okazała się zbyt niska. Prawdopodobnie przetarg będzie przygotowywany przez firmę ze Szczecina, istnieje bowiem niebezpieczeństwo, że budynek mógłby zostać przeznaczony na inną działalność.

Burmistrz powiedziała również, że przygotowywane jest studium i miejscowy plan, gdzie zostanie określone, że budynek ma zostać przeznaczony na usługi medyczne, zmiana tego wymagałaby zgody starostwa i Rady Miasta, dodała również, że do przetargu stanie pan Andrzej Laskowski, ale także inne podmioty.

Pani burmistrz wyjaśniła też, że miasta nie stać na inwestowanie w budynek, a obecnemu dzierżawcy nie opłaca się inwestować, gdyż budynek nie jest jego własnością.

Radny Krzysztof Jopek zwrócił się z zapytaniem, jakie były koszty remontu.

Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabedzka wyjaśniła, że tylko koszt założenie windy i naprawy dachu wyniósłby około 200 tys. zł.

Radny Krzysztof Jopek stwierdził, że w ten sposób podniesiona zostałaby wartość tego budynku, oraz mielibyśmy wpływ na to, że prowadzona była by taka działalność jak obecnie. Radny zasugerował również, że komisja mogłaby wystąpić o opracowanie prawne w sprawie zagwarantowania prowadzenia działalności.

Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabedzka wyjaśniła, że próbuje to zlecić. Dodała również, że tydzień temu miała wizytę dyrektora firmy FALK, który interesował się budynkiem przychodni.

 

Protokół nr 07/08

z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych

w dniu 03.06.2008 r.

4. Sprawa dzierżawy przychodni.

Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział, że druga wycena jest wyższa od poprzedniej i wynosi około 400 tys. zł. Wyjaśnił również, że umowa z dzierżawcą będzie musiała zostać renegocjowana, oraz zawarta na dłuższy okres z obowiązkiem właściciela do wykonania wszystkiego, co jest zgodne z programem Sanepidu i zarządzeniem NFZ. Temat ten będzie dyskutowany na Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta. Odnośnie sprzedaży budynku nie ma gwarancji na to, iż jego funkcja zostanie zachowana. Jak dodał miastu zależy aby opieka zdrowotna na pewnym poziomie została zagwarantowana, jednak aby obiekt ten spełniał pewne warunki miasto musiałoby zainwestować w niego około 1 mln. zł, koszty, te są oczywiście zbyt duże, gdyż wpłynęłyby na rezygnacje z innych inwestycji. Wyjaśnił, że na chwilę obecną nic w tej sprawie nie uległo zmianie, komisja będzie jednak informowana na bieżąco.

Skarbnik Piotr Szmytkowski powiedział, że więcej wiadomości oraz wyjaśnień będzie po Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta, na którą zaproszony został pan dr Andrzej Laskowski.

Radny Andrzej Dettloff stwierdził, że jest to kwestia przedłużenia dzierżawy na dłuższy okres.

Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział, że nie będzie to przedłużenie umowy, tylko zupełnie nowa umowa, na którą Rada musi wyrazić zgodę, nie ma jednak gwarancji, że ten sam dzierżawca zostanie wybrany. Wyjaśnił, że wyłoniony on zostanie w formie zamkniętego przetargu lub konkursu.

Przewodnicząca komisji Urszula Rudzińska zwróciła się z zapytaniem do pana Remigiusza Motyckiego, czy wysokość pomieszczeń spełnia wymagania na gabinety lekarskie.

Pan Remigiusz Motycki wyjaśnił, że minimalna standardowa wysokość takich pomieszczeń wynosi 2,50 m, inna obowiązuje tylko w gabinetach zabiegowych - 3 m. Problem stanowi powierzchnia gabinetów, która musi wynosić minimum 12m2, a niektóre pomieszczenia nie spełniają tych norm.

Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział, że alternatywa jest bardzo ograniczona, nie ma bowiem budynku, który można by przystosować do takich celów, miasto nie posiada również gruntu w centralnym punkcie, na którym można by wybudować taki obiekt. Jak dodał nie może być również tak, aby dzierżawca zarabiał na podnajmowaniu gabinetów, gdyż świadczyłoby to o niegospodarności miasta. Sekretarz Maciej Dettlaff dodał również, że więcej informacji będzie po Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta, na którą zaproszony został pan Andrzej Laskowski, który będzie mógł udzielić wyjaśnień.

Wniosek komisji: decyzja w sprawie przychodni musi zostać podjęta w jak najszybszym terminie, tzn. czy będzie to oddane w dzierżawę, czy też sprzedane aby nabywca miał czas na dostosowanie budynku do obowiązujących wymogów.

 

Protokół nr 10/08

z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych

w dniu 9.10.2008 r.

Ad 1. Sprawa przychodni.

Pracownik Biura Rady Miasta Katarzyna Szóstak wyjaśniła, że w sprawie przychodni trwają negocjacje, a podczas ostatniego posiedzenia Komisja Budżetu i Rozwoju Miasta uznała, że o ile dojdzie do porozumienia z aktualnym dzierżawcą, powinno się zrezygnować z przeprowadzania przetargu w sprawie dzierżawy obiektu. Wyjaśniono także, że sprawa przychodni zostanie przedstawiona podczas październikowej sesji.

 

Protokół nr 3/09 z posiedzenia

Komisji Spraw Społecznych

 z dnia 17.02.2009 r.

Ad 1. Sprawa przychodni.

Przewodnicząca komisji Urszula Rudzińska poprosiła pana Remigiusza Motyckiego o szczegółowe wyjaśnienia odnośnie przychodni w kwestii ustalenia zasad jej wydzierżawienia.

 

Pan Remigiusz Motycki wyjaśnił, że kontaktował się z dr Andrzejem Laskowskim, do dnia 16 lutego br. miał on złożyć dokumentacje, jak dodał nie wpłynęła ona jednak do Urzędu, wobec czego termin został przedłużony do 20 lutego br. Jak dodał dr Laskowski uzależnił złożenie dokumentacji od prac projektantów.

Protokół nr 4/09 z posiedzenia

Komisji Spraw Społecznych

 z dnia 6.03.2009 r.

Ad 2. Sprawa przychodni.

Głos w tej sprawie zabrał pan Remigiusz Motycki, który omówił przebieg rozmów i negocjacji prowadzonych z dr A. Laskowskim odnośnie remontu przychodni oraz podpisania umowy dzierżawy. Jak wyjaśnił podczas ostatniego spotkania z doktorem oraz projektantami omówiono problemy związane z adaptacją pomieszczeń oraz zasugerowano pewne rozwiązania. Dodał również, iż swoje stanowisko pan dr A. Laskowski przedstawi na najbliższym posiedzeniu Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta.

 

Wobec powyższego przewodnicząca Urszula Rudzińska zamknęła temat związany z przychodnią.

 

 

KOMISJA BUDŻETU I ROZWOJU MIASTA

 

Protokół  nr 10/08

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

z dnia 12.05.2008 r.

Ad 2. Sprawa przychodni.

Głos zabrała burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka, która poinformowała, że sprawa ewentualnej sprzedaży przychodni jest w toku, a najważniejszą kwestią jest forma zabezpieczenia świadczenia usług lekarza rodzinnego przez placówkę. Burmistrz dodała, że  zbycie nastąpić może w drodze przetargu ograniczonego z przeznaczeniem na działalność gwarantującą ofertę tych samych świadczeń, ponadto od strony studium są zapisy o usługach zdrowotnych w tym miejscu, jednak brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Burmistrz dodała też, że jednocześnie zakładane jest, że podmiot, który wykupi budynek i przystąpi do modernizacji, nie będzie inwestować w coś, czego nie miałby dalej prowadzić, ponadto burmistrz poinformowała, że zwróciła się o pomoc do profesjonalnej firmy w celu znalezienia prawnych możliwości zabezpieczeń przedmiotu prowadzonej działalności.

Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka zwróciła uwagę, że jeśli chcemy mieć dobre warunki lokalowe w przychodni, to trzeba zadecydować, czy miasto poniesie koszty inwestycji w budynek przy podniesieniu kosztów dzierżawy, czy np. budynek zostanie sprzedany z przeznaczeniem na prowadzenie przychodni lekarza rodzinnego, a kupujący sam go zmodernizuje i zainwestuje w swoją własność.

Pan Janusz Szafarkiewicz poinformował, że z jego informacji wynika, że koszt modernizacji budynku to około 1 mln. 200 tys. zł.

Burmistrz zwróciła uwagę, że miasta nie stać na poniesienie takich kosztów, za to lekarze prowadząc przychodnie mogą korzystać np. z kredytów, mają też zagwarantowane kontrakty z NFZ, ponadto zauważyła, że musi być przeprowadzona nowa wycena, ale budynek jest   w 70% zdekapitalizowany.

 

Temat zostanie podjęty ponownie po sporządzeniu nowej wyceny, na kolejnym posiedzeniu komisji.

Protokół nr 11/08

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

w dniu 26.05.2008 r.

7. Sprawa przychodni.

Sekretarz Maciej Dettlaff wyjaśnił, że miasto chce zabezpieczyć funkcję budynku jako przychodni, w planie są to usługi medyczne w szerokim znaczeniu, nie stanowi to jednak ochrony przed innymi usługami niż podstawowa opieka medyczna. Ponadto sekretarz wyjaśnił, że  można sformułować akt notarialny tak, aby stanowił zabezpieczenie, na jakie cele budynek ma zostać przeznaczony, jednak nie będzie to miało dużej mocy prawnej, z tego względu, że umowa nie będzie ważna w stosunku do kolejnych właścicieli obiektu. Jak dodał na dzień dzisiejszy obiekt został wyceniony na 412 tys. zł netto.

Radny Andrzej Balcerek zapytał, czy konieczna jest sprzedaż budynku przychodni.

Sekretarz Maciej Dettlaff wyjaśnił, że nie, ale wobec kosztów przystosowania obiektu do warunków unijnych, jest to jedno z rozwiązań.

Radny Andrzej Balcerek stwierdził, że można podpisać wieloletnią umowę z dzierżawcą.

Zastępca burmistrza Iwona Janicka powiedziała, że w praktyce wygląda to tak, że dzierżawca musiałby wyłożyć własne pieniądze, gdyż nie będąc właścicielem będzie miał problem z otrzymaniem kredytu na remont. Wiceburmistrz dodała również, że obowiązkiem miasta jest zapewnienie podstawowej opieki zdrowotnej, gdyby sprzedać przychodnię, najprawdopodobniej pojawią się osoby, które będą chciały prowadzić działalność w tym zakresie.

Radny Maciej Schneider zwrócił się z zapytaniem, czy podjęte zostały rozmowy z panem Andrzejem Laskowskim.

Wiceburmistrz odpowiedziała, że tak, pan Laskowski byłby zainteresowany zakupem, wtedy mógłby wziąć kredyt na sfinansowanie remontu.

Radny Marek Błajecki zapytał, co będzie, jeśli pan Andrzej Laskowski zrezygnuje z dzierżawy, ponieważ miasto i tak będzie musiało zrobić remont.

Głos zabrał pan Przemysław Schulz, który powiedział, że w przypadku tzw. ośrodka zdrowia, jest to działalność publiczna a nie jak to było kiedyś przychodnia, wobec czego wszelka pomoc aktualnemu dzierżawcy może spowodować zarzuty o jego wyróżnianiu przez miasto.

Przewodniczący komisji Maciej Szchneider zauważył, że skoro pan Laskowski chce nabyć budynek to znaczy, że taka działalność mu się opłaca, wyraził jednak obawę co do możliwości przeprowadzenia przetargu ograniczonego.

Wiceburmistrz Iwona Janicka odpowiedziała, że mają to być podmioty, które posiadają doświadczenie w prowadzeniu takiej działalności.

Radny Marek Błajecki stwierdził, że funkcja tego budynku musi zostać zachowana, zapytał jak tego dokonać, skoro obiekt nie będzie własnością miasta.

Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział, że nie ma na 100% gwarancji na zachowanie obecnej funkcji obiektu.

Wiceburmistrz Iwona Janicka powiedziała, że przetarg został ograniczony do podmiotów, które prowadzą taką działalność, nie ma jednak pewności, że NFZ podpisze kontrakt.

Radny Marek Błajecki zwrócił się z zapytaniem, jaka jest kwota za dzierżawę tego obiektu.

Wiceburmistrz Iwona Janicka wyjaśniła, że jest to 2.000 tys. zł brutto.

Radny Zbigniew Czyż zapytał, jak wygląda umowa dzierżawy z panem Andrzejem Laskowskim.

Wiceburmistrz Iwona Janicka wyjaśniła, że umowa jest na czas nieograniczony z trzy miesięcznym okresem wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec roku. W przypadku, kiedy nie ma tytułu własności nie uzyska on kredytu.

Radny Andrzej Balcerek zaproponował wydzierżawienie na budynku na 15 lat.

Radny Marek Błajecki wyjaśnił, że pani burmistrz może sprzedać mienie po uzyskaniu zgody Rady, jak dodał Rada jednak nie zna rozmów prowadzonych z panem Andrzejem Laskowskim.

Wiceburmistrz Iwona Janicka wyjaśniła, że może zostać sporządzona notatka ze spotkania z panem Andrzejem Laskowskim, dodała, że jeśli ogłoszony zostanie przetarg, to nie ma pewności, że wygra firma Salus.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider wstępnie przeprowadził głosowanie w sprawie przyjęcia projektu uchwały. 1 osoba głosowała za, 2 były przeciw, 1 wstrzymała się od głosu.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider poprosił o wnioski odnośnie tej kwestii.

Radny Zbigniew Czyż zasugerował przeprowadzenie rozmowy w kierunku doprowadzenia do wieloletniej dzierżawy z obligatoryjnym warunkiem wyremontowania budynku przez wydzierżawiającego.

Radny Marek Błajecki złożył wniosek, aby zaprosić na posiedzenie komisji pana Andrzeja Laskowskiego aby wypowiedział się na ten temat.

Radny Maciej Stelmachowski zapytał, czy są konkretne propozycje dla pana Laskowskiego.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider wyjaśnił, że będą rozmowy z panem Laskowskim odnośnie tego, jak widzi dalsza współpracę oraz, czy chciałby ten obiekt wydzierżawić, czy też wykupić.

Pan Przemysław Schulz powiedział, że w momencie sprzedaży nie ma gwarancji, że osoby starsze będą mogły korzystać z usług w tym samym miejscu, jak stwierdził warunki umowy powinny być optymalne.

Zastępca burmistrza Iwona Janicka wyjaśniła, że aby warunki dzierżawy uległy zmianie musiałby zostać ogłoszony przetarg po uchwale Rady.

 

Przewodniczący komisji Maciej Schneider poprosił o dostarczenie radnym na następne posiedzenie komisji Regulaminu Organizacyjnego Urzędu.

 

Protokół nr 12/08

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

w dniu  09.06.2008 r.

3. Sprawa Przychodni.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider powitał przybyłego gościa pana Andrzeja Laskowskiego, powiedział, że kwestia przychodni jest bardzo ważnym tematem, dwa tygodnie temu podczas dyskusji na Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta pojawiło się sporo wątpliwości odnośnie sprzedaży tego budynku, dlatego postanowiono zapoznać się z wizją działalności pana Andrzeja Laskowskiego, który jest kierownikiem przychodni. Ponadto przewodniczący komisji Maciej Schneider wyjaśnił, że stosunki własnościowe muszą zostać określone oraz, że pan Andrzej Laskowski deklarował chęć przystąpienia do przetargu.

Głos zabrał pan Andrzej Laskowski, który powiedział, że rozmowy z  burmistrz Małgorzatą Ornoch-Tabędzką rozpoczęto po piśmie z sierpnia ubiegłego roku, które zaopiniowane było przez Sanepid i lekarza wojewódzkiego a dotyczyło programu przystosowywania budynku do wymogów unijnych. Pan Andrzej Laskowski wyjaśnił, że po rozmowach z panią burmistrz deklarował, że przystąpi do przetargu, ale ma niewielkie możliwości finansowe, inne firmy też są tym zainteresowane i nie ma gwarancji, że to on wykupi budynek.

Radny Marek Błajecki powiedział, że najważniejsze jest, aby zachowana została dotychczasowa funkcja budynku, problem tkwi w koncepcji czy budynek powinien zostać sprzedany czy też dalej podnajmowania. Radny Marek Błajecki zauważył, że pojawił się obowiązek wyremontowania tego budynku i najważniejsze, aby została zachowana jego dotychczasowa funkcja. Pan Marek Błajecki zapytał też pana Andrzeja Laskowskiego, czy jest finansowo przygotowany do remontu obiektu oraz, czy w przypadku kupna gwarantuje zachowanie jego funkcji.

Pan Andrzej Laskowski odpowiedział, że istnieje szereg możliwości, ale jeśli dzierżawa zostanie zapewniona na dłuższy okres czasu, to zainwestuje pieniądze, dodał także, że z banku otrzymałby kredyt gdyby okres dzierżawy wynosił co najmniej 10 lat.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider zapytał, czy obiekt można przystosować do wymogów.

Pan Andrzej Laskowski wyjaśnił, że szerokość korytarzy może zostać dostosowana, głównym problemem jest toaleta dla osób niepełnosprawnych, ponadto należałoby wykonać remont podjazdów, do wymiany pozostała również część okien.

Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka przedstawiła genezę sprawy, wyjaśniła, że podobny problem dotyczył Lubonia, stąd pojawił się pomysł sprzedaży budynku, jednak obecny dzierżawca nie ma prawa pierwokupu. Burmistrz dodała, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, jeśli budynek miałby zostać oddany w dzierżawę na dziesięć lat, to również musi zostać ogłoszony przetarg, w którym można zaznaczyć przeznaczenie budynku i poziom zainwestowania.

Radny Władysław Hetman zapytał czy, w przypadku dzierżawy powyżej trzech lat wymagany jest przetarg, czy zgoda Rady Miasta.

Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka wyjaśniła, że wymagana jest zgoda Rady Miasta.

Dodała również, że przetarg może być w przeciągu miesiąca, mógłby zostać już przedstawiony na następnej sesji.

Radny Marek Błajecki zapytał pana Andrzeja Laskowskiego, jak się na to zapatruje.

Pan Andrzej Laskowski powiedział, że jest przygotowany na tą inwestycje, wszystko musi zostać jednak jasno i precyzyjnie określone w umowie.

Radny Janusz Szafarkiewicz zwrócił się z zapytaniem do pana Laskowskiego, jakie koszty przewiduje na remont tego budynku.

Pan Andrzej Laskowski wyjaśnił, że koszty kalkuluje na około 300.000 zł.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider poprosił o pytania radnych.

Radny Janusz Szafarkiewicz poprosił o sprawdzenie, na jak długo można dzierżawić obiekt bez przetargu.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider zwrócił się z zapytaniem, kto wyraża zgodę na wieloletnią dzierżawę budynku przychodni. 6 radnych głosowało za.

 

Protokół nr 13/08

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

w dniu 23.06.2008 r. Sprawa przychodni.

 

Przewodniczący komisji Maciej Schneider rozpoczął dyskusję na temat przychodni i zapytał o możliwość podpisania z panem Andrzejem Laskowskim umowy w formie aneksu.

Głos zabrał radny Marek Błajecki, który zwrócił uwagę na opinię radcy prawnego Romana Wróbla, zaznaczył, że z jego doświadczeń wynika, że niekoniecznie przetarg musi być organizowany i wystarczy odpowiednio skonstruować umowę dzierżawy tak, aby wynikało z niej, że dzierżawca zobowiązuje się prowadzić działalność w dotychczasowym zakresie, może ją ewentualnie rozszerzyć.

Pani Barbara Mulczyńską-Dywan zauważyła, że dopóki brak dokumentacji nt. rzeczywistych wymogów Sanepidu i tego jak przekłada się to na konieczność wykonania prac w budynku przychodni, brak możliwości oceny kosztów jakie będą do poniesienia.

Wiceburmistrz Iwona Janicka podkreśliła, że forma przetargu obliguje do przedstawienia rzetelnego kosztorysu, daje też możliwość wyłonienia firmy, która oferuje lepsze warunki, gdyby tego zaniechano mógłby się pojawić zarzut o niegospodarność.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider powiedział, że przetargi mobilizują do działania i może tym samym pan Laskowski podwyższy poziom usług medycznych świadczonych przez przychodnię.

 

O godz.18.00 na posiedzenie przybył radny Maciej Stelmachowski.

 

Przewodniczący komisji Maciej Schneider przedstawił wnioski komisji, która zadecydowała, że Urząd ma przygotować skróconą wersję dokumentacji.

Pani Barbara Mulczyńska-Dywan wyjaśniła, że warunkiem będzie uzgodnienie jej w Sanepidzie.

Radny Marek Błajecki zwrócił się z zapytaniem, w jakim terminie to nastąpi.

Pani Barbara Mulczyńska-Dywan wyjaśniła, że prawdopodobnie będzie to wrzesień, wcześniejszy termin jest bowiem nierealny.

Radny Janusz Szafarkiewicz powiedział, że najlepiej będzie, jeśli wykonany zostanie „ślepy kosztorys", co i za ile.

Radny Marek Błajecki dodał, że komisja mogłaby zapoznać się z kosztorysem na posiedzeniu 28 lipca i na sesji 30 lipca podjąć decyzje w sprawie dalszych losów przychodni.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider powiedział, że kolejne posiedzenie komisji odbędzie się 14.07.

 

Protokół nr 15

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

w dniu 28.07.2008 r.

 

7. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę obiektu wraz z gruntem na okres lat x.

Głos zabrała burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka, która wyjaśniła, że według nowych informacji, które otrzymała przychodnia zmieści się na parterze. Zwróciła się w związku z tym z zapytaniem do radnych, czy należy podjąć decyzję o wydzierżawieniu całego budynku, gdzie na parterze powstanie przychodnia, a na piętrze inwestor będzie miał wolną rękę, czy też objąć dzierżawą tylko parter, a piętro wyremontować i utworzyć gabinety specjalistyczne, które miasto będzie mogło wydzierżawić.

Poprosiła o dyskusję w tej sprawie.

Radny Marek Błajecki zgłosił formalny wniosek o przełożenie tego tematu na sesję wrześniową.

 

Protokół nr 16

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

w dniu 15.09.2008 r.

6. Sprawa dzierżawy przychodni.

Głos zabrał pan Remigiusz Motycki, który wyjaśnił, że ostatnie ustalenia dotyczyły wykorzystania jedynie parteru budynku, jednak zakład ma podpisany kontrakt z NFZ co komplikuje sprawę i konieczny okazuje się powrót do pierwotnej koncepcji wydzierżawienia całego budynku.

Głos zabrała burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka, która przypomniała o konieczności dostosowania budynku przychodni do nowych norm, a zwłaszcza warunków higienicznych i sanitarnych, dodała, że proponowany okres dzierżawy to 15 lat, ponieważ umożliwi to zaciągnięcie dzierżawcy kredytu na remont.

Radny Marek Błajecki wniósł o dopracowanie tematu dzierżawy przychodni na kolejne posiedzenie komisji, przygotowanie szczegółowych materiałów, gdyż jak stwierdził temat ten należy jak najszybciej zakończyć.

Przewodniczący Komisji Maciej Schneider wniósł o sprawdzenie możliwości rozwiązania kwestii przetargiem.

Protokół nr 17

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

w dniu 6.10.2008 r.

Ad 2. Sprawa przychodni.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider przedstawił listę poparcia dla doktora A. Laskowskiego, wyraził też opinię, że organizowanie przetargu niekoniecznie okaże się dobrym rozwiązaniem w tej sprawie.

 

Sekretarz Maciej Dettlaff wyjaśnił, że sprawa przychodni i ewentualnej umowy dzierżawy była konsultowana w Poznaniu, otwarta pozostaje kwestia zapisu o nakładach, które podwyższają wartość budynku i ich odliczenia od czynszu.

 

Poruszono też kwestię wymiany stropu z drewnianego na mocniejszy w budynku przychodni, ustalono, że jest to możliwe, jednak niekoniecznie przy okazji tego remontu.

 

Radny Zbigniew Czyż zwrócił uwagę na sprawę ewentualnego zwrotu nakładów poniesionych przez dzierżawcę w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy, zauważył, że jego zdaniem, miasto nie musi się zobowiązywać do takiego zwrotu.

 

Wyjaśniona została sprawa ewentualnego przetargu, ustalono, że Rada Miasta może zdecydować o odstąpieniu od przetargu.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider podsumował, że zdaniem komisji przetarg nie powinien być organizowany, powinny rozpocząć się negocjacje z dotychczasowym najemcą, radni powinni otrzymywać bieżące informacje o stanie negocjacji oraz mieć możliwość zaakceptowania lub nie umowy, która zostanie podpisana z dzierżawcą obiektu. Następnie przewodniczący komisji Maciej Schneider przeprowadził głosowanie nad powyższym, za opowiedziało się 6 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

 

Ustalono też, że umowa powinna być gotowa przed 29 października.

 

Protokół nr 21

 z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

w dniu 17.11.2008 r.

 

Ad 4. Sprawy bieżące.

Komisja poruszyła kwestię dzierżawy przychodni. W tej sprawie burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka wyjaśniła, że pan doktor Laskowski otrzymał umowę, obecnie jest w trakcie analizowania jej z prawnikami

Jak wyjaśniła proces ustaleń z dzierżawcą oraz podpisywanie umów o dzierżawę należy do zadań burmistrza miasta.

Sekretarz Maciej Dettlaff wyjaśnił, że aby można było prowadzić rozmowy najpierw propozycję umowy musiał otrzymać pan doktor Laskowski, gdyż dzięki temu będzie mógł zając swoje stanowisko w tej sprawie  Jak dodał nie chcą aby cokolwiek działo się bez zgody Rady Miasta.

 

Protokół nr 1/09

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

Rady Miasta Puszczykowa

odbytego w dniu 19 stycznia 2009 r.

w budynku starej szkoły, ul. Wysoka 1.

Ad 4. Sprawa przychodni.

Pan Remigiusz Motycki poinformował, że 4 grudnia ubr. odbyło się spotkanie z doktorem Andrzejem Laskowskim, podczas którego wyjaśniono wątpliwości. Doktor zobowiązał się stworzyć kosztorys adaptacji budynku, który miał przedstawić jeszcze w grudniu, nie doszło do tego i dlatego przypomniano o tym w roku obecnym. Ponadto pan Remigiusz Motycki poinformował, że stworzono aneks do umowy, w którym podwyższono stawkę za dzierżawę budynku z 6,72 zł/m2 na 12zł/m2 netto.

 

Burmistrz dodała, że stawka została wyrównana do tej, jaką płacą przedszkola, a miejsce, które zajmuje przychodnia jest na nią zarezerwowane, ale partner musi określić sposób zainwestowania.

 

Podczas dyskusji, w której udział wzięli przewodniczący Maciej Schneider, burmistrz oraz radni Marek Błajecki, Janusz Szafarkiewicz i Zbigniew Czyż ustalono, że do 16 lutego doktor Laskowski ma czas na przedstawienie kosztorysu adaptacji budynku, później miasto przystąpi do rozpoczęcia procedury przetargowej.

 

Protokół nr 3-2/09

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta

Rady Miasta Puszczykowa,

które odbyło się w dniu 2 marca 2009 r.

w budynku starej szkoły, ul. Wysoka 1.

Kontynuacja posiedzenia rozpoczętego w dniu 11 lutego 2009 r.

 

Ad 2. Sprawa przychodni.

Wyjaśnień udzielił p. Remigiusz Motycki, który poinformował, że dr A. Laskowski podtrzymuje chęć prowadzenia przychodni, ale ze względu na problem z biurem projektowym prosi o przedłużenie terminu do złożenia dokumentacji do końca tygodnia.

Ustalono, że dr A. Laskowski zostanie zaproszony na kolejne posiedzenie, które odbędzie się 9 marca i wtedy sprawa zostanie wyjaśniona.

 

Protokół nr 4/09

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta,

które odbyło się w dniu 09.03.2009 r.

 w starej szkole, ul. Wysoka 1

Ad 1. Sprawa przychodni.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider zwrócił się z zapytaniem, czy do Urzędu Miasta wpłynęły jakieś materiały związane z dokumentacją przychodni.

 

Pan Remigiusz Motycki wyjaśnił, że żadna dokumentacja związana z umową przyszłej dzierżawy nie wpłynęła.

 

Głos zabrał pan Andrzej Laskowski, który wyjaśnił, że wraz z projektantami doszedł do wniosku, iż koszt remontu budynku przekroczył by jego wartość, jak dodał nie dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi, wobec czego wycofuje się z oferty.

 

Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka zaznaczyła, że zadaniem samorządu jest zabezpieczenie opieki medycznej mieszkańcom, obecnie miasta jednak nie stać na modernizacje budynku przychodni. Zasugerowała czasowe zawieszenie tego tematu.

 

Przewodniczący Rady Marek Błajecki zaproponował aby sprawę tę rozwiązać drogą przetargu, jak dodał interesuje go to aby przychodnia funkcjonowała.

 

Przewodniczący komisji Maciej Schneider stwierdził, że wolą większości jest danie czasu pani burmistrz na rozpoznanie tematu.

 

Protokół nr 7/09

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta,

które odbyło się w dniu 20.04.2009 r.

 w starej szkole, ul. Wysoka 1.

Ad 3. Sprawa przychodni.

Przewodniczący komisji Maciej Schneider rozpoczął posiedzenie komisji od omówienia kwestii przychodni.

 

Po dyskusji na temat rozwiązania problemu związanego z dalszym funkcjonowaniem przychodni w Puszczykowie przewodniczący komisji Maciej Schneider zwrócił się z zapytaniem kto z członków komisji jest za przeprowadzeniem przetargu w celu wyłonienia najemcy nowej przychodni na wieloletnią dzierżawę z uwzględnieniem zagwarantowania obsługi zdrowotnej dla mieszkańców.

 

Wyniki głosowania: „za" - 4, „przeciw" - 2, „wstrzymało się" - 0

(podczas posiedzenia nieobecny był radny Zbigniew Czyż).

 

 

SESJE RADY MIASTA

 

Protokół nr 17/07/V

z Sesji Rady Miasta Puszczykowa

w dniu 17.10.2007 r.

Ad 8. Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności.

Pani Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka zrelacjonowała także spotkania wewnętrzne, m.in. z dr Andrzejem Laskowskim w sprawie remontu przychodni (przekazanie propozycji wykupienia budynku przychodni).

Protokół nr 26/08/V

z sesji Rady Miasta Puszczykowa

z dnia 28.05.2008Ad 28. Wolne głosy.

Ad 28. Wolne głosy.

Głos zabrał pan Piotr Bekas, który zawnioskował o przedstawianie większej liczby informacji z prac Rady Miasta w internecie, także o zamieszczanie sprawozdania burmistrza i protokołów z prac komisji Rady. Ponadto pan Piotr Bekas poruszył problem ulicy Przecznica, gdzie jest zapchana kanalizacja deszczowa a od dwóch lat nic nie jest zrobione, zauważył też, że w trakcie remontu drogi nr 430, ulica Przecznica będzie służyć za objazd i nie wytrzyma natężenia ruchu.

Pan Piotr Bekas wskazał też, że mieszkańcy otrzymują z Aquanetu nowe, niekorzystne umowy i zapytał czy ktoś się tym interesował, poruszył też sprawę przychodni, zwrócił uwagę, że miasto broniło szpitala przed prywatyzacją, a teraz rozważa sprzedaż przychodni i zapytał, jak będą zapewnione świadczenia jeśli np. spółka zbankrutuje.

 

Głos zabrała burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka, która powiedziała, że sprawa przychodni pozostaje otwarta, nic nie przesądza o sprzedaży i nic nie będzie zrobione bez akceptacji Rady.

 

Protokół nr 29/08/V

z sesji Rady Miasta Puszczykowa

z dnia 17 września 2008 r.

Ad 2. Przyjęcie porządku obrad.

Następnie głos zabrał przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Maciej Schneider, który wniósł o wykreślenie z porządku obrad punktu 5 tj. „Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę obiektu wraz z gruntem na okres 15 lat"; wyjaśnił, że wobec wątpliwości czy konieczny jest przetarg, sprawa przychodni musi jeszcze zostać przedyskutowana.

 

Protokół nr 32/08/V

z 32 sesji Rady Miasta Puszczykowa

z dnia 17 grudnia 2008 r.

Ad 9. Sprawozdanie z bieżącej działalności burmistrza.

Ponadto burmistrz wyjaśniła, że odbyło się spotkanie z doktorem Andrzejem Laskowskim, podczas którego ustalono rozbieżności, obecnie trwa oczekiwanie na określenie okresu adaptacji.

 

Przewodniczący Rady Marek Błajecki dodał, że podczas spotkania z mieszkańcami, zapewnił ich, że nie ma się czego obawiać i przychodnia będzie funkcjonować.

 

 

Łączna liczba posiedzeń, podczas których zajmowano się tematem przychodni

 

Komisja Spraw Społecznych - 6

 

Komisja Budżetu i Rozwoju Miasta - 12

 

Sesje Rady Miasta - 4

 
lipiec 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Biuletyn Informacji Publicznej
Zadaj pytanie