![herb_puszczykowo.jpg herb_puszczykowo.jpg](/archiwalna/images/stories/herb_puszczykowo.jpg) W związku z budzącą duże emocje
wśród mieszkańców sprawą przychodni oraz podjętą
na sesji Rady Miasta Puszczykowa w dniu 27 maja 2009 r. uchwałą w
sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości na okres lat
20, zamieszczamy poniżej fragmenty protokołów z posiedzeń
Komisji Rady Miasta Puszczykowa oraz sesji Rady Miasta Puszczykowa,
podczas których poruszany był temat ośrodka zdrowia na ul.
Poznańskiej 36 w Puszczykowie.
Fragmenty protokołów z posiedzeń Komisji
Rady Miasta Puszczykowa oraz sesji Rady Miasta Puszczykowa, podczas których
poruszany był temat przychodni zdrowia na ul. Poznańskiej 36.
KOMISJA SPRAW SPOŁECZNYCH
Protokół
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych
w dniu 03.09.2007
Analiza
wniosku Przychodni Zdrowia Salus w sprawie remontu budynku
Następnie
Komisja zajęła się pismem Przychodni Zdrowia Salus, która zwróciła się z
prośbą o wykonanie w roku 2007 i 2008 prac remontowych i przystosowawczych
budynku Przychodni.
Przewodnicząca
Komisji rozpoczęła dyskusję na temat możliwości przeprowadzenia prac
w budynku Przychodni i powiedziała, że w oparciu o informacje, jakie
posiada od grona osób, które prowadzą taką działalność gospodarczą,
reprezentowana jest tendencja do wykupywania lokalu i dzieje się tak
dlatego, że można wtedy inwestować, dowolnie dzierżawić gabinety (pod
działalność medyczną) i w pełni zarządzać budynkiem.
Pan Krzysztof
Jopek wyraził zaniepokojenie, że gdyby miasto sprzedało budynek, to nowy właściciel
będzie mógł nim dowolnie dysponować, niekoniecznie z przeznaczeniem na
lecznicę, wyjaśniono jednak, że aby uniknąć takiej sytuacji można zawrzeć
odpowiednią klauzulę w umowie.
Przewodnicząca
poinformowała również, że o tendencji do wykupywania lokali przez lekarzy była
mowa też podczas konferencji z ministrem zdrowia, który przekonywał burmistrzów
do wypowiadania umów na lokale strajkującym lekarzom. Stąd reakcją lekarzy jest
zapewnienie sobie samodzielności i własności lokalu, który w tej chwili dzierżawią,
czy wynajmują.
Głos zabrała
też Pani Janina Kozeńska, która powiedziała, że również około dwóch lat temu
ministerstwo sprawdzało w gminach jak są uregulowane sprawy przychodni, czy są
one dzierżawione, wynajmowane, czy też stanowią własność ośrodków zdrowia.
Ponadto Pani Janina Kozeńska powiedziała, że obecnie, w przypadku
przeprowadzania np. badań profilaktycznych, miasto otrzymuje dużą pomoc ze
strony ośrodka zdrowia, który udostępnia nieodpłatnie pomieszczenia itp. a w
przypadku sprzedaży budynku, niekoniecznie będzie to funkcjonowało równie
skutecznie.
Głos ponownie
zabrał Pan Krzysztof Jopek, który powiedział, że w przypadku zainstalowania
windy, wzrosłaby też wartość budynku. W dyskusji rozpoczętej tym wątkiem
ustalono jednak także, że dochodzą do tego jeszcze koszty konserwacji dźwigu i
bieżącego utrzymania budynku.
Po analizie
wniosku i dyskusji, w trakcie której Komisja rozważyła różne możliwości, w tym
wykonania remontu i poniesienia związanych z tym kosztów, postanowiono, aby
najpierw porozmawiać z Panem Andrzejem Laskowskim i po ustaleniu stanowiska
Przychodni rozważyć tę kwestie ponownie.
Protokół nr 05/08
z posiedzenia Komisji Spraw
Społecznych
w dniu 09.05.2008 r.
1.
Przychodnia
Na wstępie wyjaśniono, że uchwała
dotycząca zasobów mieszkaniowych jest wersją roboczą.
Burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabedzka wyjaśniła, że odnośnie kwestii sprzedaży przychodni
w poniedziałek będzie druga wycena, gdyż pierwsza okazała się zbyt niska.
Prawdopodobnie przetarg będzie przygotowywany przez firmę ze Szczecina,
istnieje bowiem niebezpieczeństwo, że budynek mógłby zostać przeznaczony na
inną działalność.
Burmistrz powiedziała również, że
przygotowywane jest studium i miejscowy plan, gdzie zostanie określone, że
budynek ma zostać przeznaczony na usługi medyczne, zmiana tego wymagałaby zgody
starostwa i Rady Miasta, dodała również, że do przetargu stanie pan Andrzej
Laskowski, ale także inne podmioty.
Pani burmistrz wyjaśniła też, że
miasta nie stać na inwestowanie w budynek, a obecnemu dzierżawcy nie opłaca się
inwestować, gdyż budynek nie jest jego własnością.
Radny Krzysztof Jopek
zwrócił się z zapytaniem, jakie były koszty remontu.
Burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabedzka wyjaśniła, że tylko koszt założenie windy i naprawy dachu
wyniósłby około 200 tys. zł.
Radny Krzysztof Jopek
stwierdził, że w ten sposób podniesiona zostałaby wartość tego budynku, oraz
mielibyśmy wpływ na to, że prowadzona była by taka działalność jak obecnie.
Radny zasugerował również, że komisja mogłaby wystąpić o opracowanie prawne w sprawie
zagwarantowania prowadzenia działalności.
Burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabedzka wyjaśniła, że próbuje to zlecić. Dodała również, że tydzień
temu miała wizytę dyrektora firmy FALK, który interesował się budynkiem
przychodni.
Protokół nr 07/08
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych
w dniu 03.06.2008 r.
4. Sprawa dzierżawy przychodni.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że druga wycena jest wyższa od poprzedniej i wynosi około 400 tys.
zł. Wyjaśnił również, że umowa z dzierżawcą będzie musiała zostać
renegocjowana, oraz zawarta na dłuższy okres z obowiązkiem właściciela do
wykonania wszystkiego, co jest zgodne z programem Sanepidu i zarządzeniem
NFZ. Temat ten będzie dyskutowany na Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta.
Odnośnie sprzedaży budynku nie ma gwarancji na to, iż jego funkcja zostanie
zachowana. Jak dodał miastu zależy aby opieka zdrowotna na pewnym poziomie
została zagwarantowana, jednak aby obiekt ten spełniał pewne warunki miasto
musiałoby zainwestować w niego około 1 mln. zł, koszty, te są oczywiście
zbyt duże, gdyż wpłynęłyby na rezygnacje z innych inwestycji. Wyjaśnił, że
na chwilę obecną nic w tej sprawie nie uległo zmianie, komisja będzie jednak
informowana na bieżąco.
Skarbnik Piotr Szmytkowski
powiedział, że więcej wiadomości oraz wyjaśnień będzie po Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta, na którą zaproszony został pan dr Andrzej Laskowski.
Radny Andrzej Dettloff
stwierdził, że jest to kwestia przedłużenia dzierżawy na dłuższy okres.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że nie będzie to przedłużenie umowy, tylko zupełnie nowa umowa, na
którą Rada musi wyrazić zgodę, nie ma jednak gwarancji, że ten sam dzierżawca
zostanie wybrany. Wyjaśnił, że wyłoniony on zostanie w formie zamkniętego
przetargu lub konkursu.
Przewodnicząca komisji Urszula
Rudzińska zwróciła się z zapytaniem do pana Remigiusza Motyckiego, czy
wysokość pomieszczeń spełnia wymagania na gabinety lekarskie.
Pan Remigiusz Motycki
wyjaśnił, że minimalna standardowa wysokość takich pomieszczeń wynosi
2,50 m, inna obowiązuje tylko w gabinetach zabiegowych - 3 m. Problem stanowi
powierzchnia gabinetów, która musi wynosić minimum 12m2, a niektóre
pomieszczenia nie spełniają tych norm.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że alternatywa jest bardzo ograniczona, nie ma bowiem budynku, który
można by przystosować do takich celów, miasto nie posiada również gruntu
w centralnym punkcie, na którym można by wybudować taki obiekt. Jak dodał
nie może być również tak, aby dzierżawca zarabiał na podnajmowaniu gabinetów,
gdyż świadczyłoby to o niegospodarności miasta. Sekretarz Maciej
Dettlaff dodał również, że więcej informacji będzie po Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta, na którą zaproszony został pan Andrzej Laskowski, który będzie
mógł udzielić wyjaśnień.
Wniosek
komisji: decyzja w sprawie przychodni musi zostać podjęta w jak najszybszym
terminie, tzn. czy będzie to oddane w dzierżawę, czy też sprzedane aby nabywca
miał czas na dostosowanie budynku do obowiązujących wymogów.
Protokół nr 10/08
z
posiedzenia Komisji Spraw Społecznych
w
dniu 9.10.2008 r.
Ad 1. Sprawa przychodni.
Pracownik
Biura Rady Miasta Katarzyna Szóstak wyjaśniła, że w sprawie przychodni
trwają negocjacje, a podczas ostatniego posiedzenia Komisja Budżetu i Rozwoju
Miasta uznała, że o ile dojdzie do porozumienia z aktualnym dzierżawcą,
powinno się zrezygnować z przeprowadzania przetargu w sprawie dzierżawy
obiektu. Wyjaśniono także, że sprawa przychodni zostanie przedstawiona podczas
październikowej sesji.
Protokół nr 3/09 z posiedzenia
Komisji Spraw Społecznych
z dnia 17.02.2009 r.
Ad 1. Sprawa przychodni.
Przewodnicząca
komisji Urszula Rudzińska poprosiła pana Remigiusza Motyckiego
o szczegółowe wyjaśnienia odnośnie przychodni w kwestii ustalenia zasad
jej wydzierżawienia.
Pan Remigiusz
Motycki wyjaśnił, że kontaktował się z dr Andrzejem Laskowskim, do dnia
16 lutego br. miał on złożyć dokumentacje, jak dodał nie wpłynęła ona
jednak do Urzędu, wobec czego termin został przedłużony do 20 lutego br. Jak
dodał dr Laskowski uzależnił złożenie dokumentacji od prac projektantów.
Protokół nr 4/09 z posiedzenia
Komisji Spraw Społecznych
z dnia 6.03.2009 r.
Ad 2. Sprawa przychodni.
Głos w tej sprawie zabrał pan Remigiusz
Motycki, który omówił przebieg rozmów i negocjacji prowadzonych z dr
A. Laskowskim odnośnie remontu przychodni oraz podpisania umowy dzierżawy. Jak
wyjaśnił podczas ostatniego spotkania z doktorem oraz projektantami omówiono
problemy związane z adaptacją pomieszczeń oraz zasugerowano pewne rozwiązania.
Dodał również, iż swoje stanowisko pan dr A. Laskowski przedstawi na
najbliższym posiedzeniu Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta.
Wobec powyższego przewodnicząca Urszula
Rudzińska zamknęła temat związany z przychodnią.
KOMISJA BUDŻETU I ROZWOJU
MIASTA
Protokół nr 10/08
z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
z dnia 12.05.2008 r.
Ad 2. Sprawa przychodni.
Głos zabrała burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabędzka, która poinformowała, że sprawa ewentualnej sprzedaży
przychodni jest w toku, a najważniejszą kwestią jest forma zabezpieczenia
świadczenia usług lekarza rodzinnego przez placówkę. Burmistrz dodała, że zbycie nastąpić może w drodze przetargu
ograniczonego z przeznaczeniem na działalność gwarantującą ofertę tych samych
świadczeń, ponadto od strony studium są zapisy o usługach zdrowotnych w tym
miejscu, jednak brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Burmistrz dodała też, że jednocześnie zakładane jest, że podmiot, który wykupi
budynek i przystąpi do modernizacji, nie będzie inwestować w coś, czego nie
miałby dalej prowadzić, ponadto burmistrz poinformowała, że zwróciła się o
pomoc do profesjonalnej firmy w celu znalezienia prawnych możliwości
zabezpieczeń przedmiotu prowadzonej działalności.
Burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabędzka zwróciła uwagę, że jeśli chcemy mieć dobre warunki lokalowe
w przychodni, to trzeba zadecydować, czy miasto poniesie koszty inwestycji
w budynek przy podniesieniu kosztów dzierżawy, czy np. budynek zostanie
sprzedany z przeznaczeniem na prowadzenie przychodni lekarza rodzinnego, a
kupujący sam go zmodernizuje i zainwestuje w swoją własność.
Pan Janusz Szafarkiewicz
poinformował, że z jego informacji wynika, że koszt modernizacji budynku to
około 1 mln. 200 tys. zł.
Burmistrz zwróciła uwagę, że
miasta nie stać na poniesienie takich kosztów, za to lekarze prowadząc
przychodnie mogą korzystać np. z kredytów, mają też zagwarantowane kontrakty
z NFZ, ponadto zauważyła, że musi być przeprowadzona nowa wycena, ale
budynek jest w 70%
zdekapitalizowany.
Temat zostanie podjęty ponownie
po sporządzeniu nowej wyceny, na kolejnym posiedzeniu komisji.
Protokół nr 11/08
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
w dniu 26.05.2008
r.
7. Sprawa przychodni.
Sekretarz Maciej Dettlaff
wyjaśnił, że miasto chce zabezpieczyć funkcję budynku jako przychodni,
w planie są to usługi medyczne w szerokim znaczeniu, nie stanowi to jednak
ochrony przed innymi usługami niż podstawowa opieka medyczna. Ponadto sekretarz
wyjaśnił, że można sformułować akt
notarialny tak, aby stanowił zabezpieczenie, na jakie cele budynek ma zostać
przeznaczony, jednak nie będzie to miało dużej mocy prawnej, z tego względu, że
umowa nie będzie ważna w stosunku do kolejnych właścicieli obiektu. Jak dodał
na dzień dzisiejszy obiekt został wyceniony na 412 tys. zł netto.
Radny Andrzej Balcerek
zapytał, czy konieczna jest sprzedaż budynku przychodni.
Sekretarz Maciej Dettlaff
wyjaśnił, że nie, ale wobec kosztów przystosowania obiektu do warunków
unijnych, jest to jedno z rozwiązań.
Radny Andrzej Balcerek
stwierdził, że można podpisać wieloletnią umowę z dzierżawcą.
Zastępca burmistrza Iwona
Janicka powiedziała, że w praktyce wygląda to tak, że dzierżawca musiałby
wyłożyć własne pieniądze, gdyż nie będąc właścicielem będzie miał problem
z otrzymaniem kredytu na remont. Wiceburmistrz dodała również, że
obowiązkiem miasta jest zapewnienie podstawowej opieki zdrowotnej, gdyby
sprzedać przychodnię, najprawdopodobniej pojawią się osoby, które będą chciały
prowadzić działalność w tym zakresie.
Radny Maciej Schneider
zwrócił się z zapytaniem, czy podjęte zostały rozmowy z panem Andrzejem
Laskowskim.
Wiceburmistrz odpowiedziała, że
tak, pan Laskowski byłby zainteresowany zakupem, wtedy mógłby wziąć kredyt na
sfinansowanie remontu.
Radny Marek Błajecki
zapytał, co będzie, jeśli pan Andrzej Laskowski zrezygnuje z dzierżawy,
ponieważ miasto i tak będzie musiało zrobić remont.
Głos zabrał pan Przemysław
Schulz, który powiedział, że w przypadku tzw. ośrodka zdrowia, jest to
działalność publiczna a nie jak to było kiedyś przychodnia, wobec czego
wszelka pomoc aktualnemu dzierżawcy może spowodować zarzuty o jego wyróżnianiu
przez miasto.
Przewodniczący komisji Maciej
Szchneider zauważył, że skoro pan Laskowski chce nabyć budynek to znaczy,
że taka działalność mu się opłaca, wyraził jednak obawę co do możliwości
przeprowadzenia przetargu ograniczonego.
Wiceburmistrz Iwona Janicka
odpowiedziała, że mają to być podmioty, które posiadają doświadczenie
w prowadzeniu takiej działalności.
Radny Marek Błajecki
stwierdził, że funkcja tego budynku musi zostać zachowana, zapytał jak tego
dokonać, skoro obiekt nie będzie własnością miasta.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że nie ma na 100% gwarancji na zachowanie obecnej funkcji obiektu.
Wiceburmistrz Iwona Janicka
powiedziała, że przetarg został ograniczony do podmiotów, które prowadzą taką
działalność, nie ma jednak pewności, że NFZ podpisze kontrakt.
Radny Marek Błajecki
zwrócił się z zapytaniem, jaka jest kwota za dzierżawę tego obiektu.
Wiceburmistrz Iwona Janicka
wyjaśniła, że jest to 2.000 tys. zł brutto.
Radny Zbigniew Czyż
zapytał, jak wygląda umowa dzierżawy z panem Andrzejem Laskowskim.
Wiceburmistrz Iwona Janicka
wyjaśniła, że umowa jest na czas nieograniczony z trzy miesięcznym okresem
wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec roku. W przypadku, kiedy nie ma tytułu
własności nie uzyska on kredytu.
Radny Andrzej Balcerek
zaproponował wydzierżawienie na budynku na 15 lat.
Radny Marek Błajecki
wyjaśnił, że pani burmistrz może sprzedać mienie po uzyskaniu zgody Rady, jak
dodał Rada jednak nie zna rozmów prowadzonych z panem Andrzejem Laskowskim.
Wiceburmistrz Iwona Janicka
wyjaśniła, że może zostać sporządzona notatka ze spotkania z panem
Andrzejem Laskowskim, dodała, że jeśli ogłoszony zostanie przetarg, to nie ma
pewności, że wygra firma Salus.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider wstępnie przeprowadził głosowanie w sprawie przyjęcia projektu
uchwały. 1 osoba głosowała za, 2 były przeciw, 1 wstrzymała się od głosu.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider poprosił o wnioski odnośnie tej kwestii.
Radny Zbigniew Czyż
zasugerował przeprowadzenie rozmowy w kierunku doprowadzenia do wieloletniej
dzierżawy z obligatoryjnym warunkiem wyremontowania budynku przez
wydzierżawiającego.
Radny Marek Błajecki
złożył wniosek, aby zaprosić na posiedzenie komisji pana Andrzeja
Laskowskiego aby wypowiedział się na ten temat.
Radny Maciej Stelmachowski
zapytał, czy są konkretne propozycje dla pana Laskowskiego.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider wyjaśnił, że będą rozmowy z panem Laskowskim odnośnie tego, jak
widzi dalsza współpracę oraz, czy chciałby ten obiekt wydzierżawić, czy też
wykupić.
Pan Przemysław Schulz
powiedział, że w momencie sprzedaży nie ma gwarancji, że osoby starsze będą
mogły korzystać z usług w tym samym miejscu, jak stwierdził warunki umowy
powinny być optymalne.
Zastępca burmistrza Iwona
Janicka wyjaśniła, że aby warunki dzierżawy uległy zmianie musiałby zostać
ogłoszony przetarg po uchwale Rady.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider poprosił o dostarczenie radnym na następne posiedzenie komisji
Regulaminu Organizacyjnego Urzędu.
Protokół nr 12/08
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
w dniu 09.06.2008 r.
3. Sprawa Przychodni.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider powitał przybyłego gościa pana Andrzeja Laskowskiego, powiedział,
że kwestia przychodni jest bardzo ważnym tematem, dwa tygodnie temu podczas
dyskusji na Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta pojawiło się sporo wątpliwości
odnośnie sprzedaży tego budynku, dlatego postanowiono zapoznać się z wizją
działalności pana Andrzeja Laskowskiego, który jest kierownikiem przychodni. Ponadto
przewodniczący komisji Maciej Schneider wyjaśnił, że stosunki
własnościowe muszą zostać określone oraz, że pan Andrzej Laskowski deklarował
chęć przystąpienia do przetargu.
Głos zabrał pan Andrzej
Laskowski, który powiedział, że rozmowy z
burmistrz Małgorzatą Ornoch-Tabędzką rozpoczęto po piśmie z sierpnia
ubiegłego roku, które zaopiniowane było przez Sanepid i lekarza wojewódzkiego a
dotyczyło programu przystosowywania budynku do wymogów unijnych. Pan Andrzej
Laskowski wyjaśnił, że po rozmowach z panią burmistrz deklarował, że
przystąpi do przetargu, ale ma niewielkie możliwości finansowe, inne firmy też
są tym zainteresowane i nie ma gwarancji, że to on wykupi budynek.
Radny Marek Błajecki
powiedział, że najważniejsze jest, aby zachowana została dotychczasowa funkcja
budynku, problem tkwi w koncepcji czy budynek powinien zostać sprzedany czy też
dalej podnajmowania. Radny Marek Błajecki zauważył, że pojawił się obowiązek
wyremontowania tego budynku i najważniejsze, aby została zachowana jego dotychczasowa
funkcja. Pan Marek Błajecki zapytał też pana Andrzeja Laskowskiego, czy jest
finansowo przygotowany do remontu obiektu oraz, czy w przypadku kupna
gwarantuje zachowanie jego funkcji.
Pan Andrzej Laskowski
odpowiedział, że istnieje szereg możliwości, ale jeśli dzierżawa zostanie
zapewniona na dłuższy okres czasu, to zainwestuje pieniądze, dodał także, że
z banku otrzymałby kredyt gdyby okres dzierżawy wynosił co najmniej 10
lat.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider zapytał, czy obiekt można przystosować do wymogów.
Pan Andrzej Laskowski
wyjaśnił, że szerokość korytarzy może zostać dostosowana, głównym problemem
jest toaleta dla osób niepełnosprawnych, ponadto należałoby wykonać remont
podjazdów, do wymiany pozostała również część okien.
Burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabędzka przedstawiła genezę sprawy, wyjaśniła, że podobny problem
dotyczył Lubonia, stąd pojawił się pomysł sprzedaży budynku, jednak obecny
dzierżawca nie ma prawa pierwokupu. Burmistrz dodała, że zgodnie z ustawą o
samorządzie gminnym, jeśli budynek miałby zostać oddany w dzierżawę na
dziesięć lat, to również musi zostać ogłoszony przetarg, w którym można
zaznaczyć przeznaczenie budynku i poziom zainwestowania.
Radny Władysław Hetman
zapytał czy, w przypadku dzierżawy powyżej trzech lat wymagany jest przetarg,
czy zgoda Rady Miasta.
Burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabędzka wyjaśniła, że wymagana jest zgoda Rady Miasta.
Dodała również, że przetarg może
być w przeciągu miesiąca, mógłby zostać już przedstawiony na następnej sesji.
Radny Marek Błajecki
zapytał pana Andrzeja Laskowskiego, jak się na to zapatruje.
Pan Andrzej Laskowski
powiedział, że jest przygotowany na tą inwestycje, wszystko musi zostać jednak
jasno i precyzyjnie określone w umowie.
Radny Janusz Szafarkiewicz
zwrócił się z zapytaniem do pana Laskowskiego, jakie koszty przewiduje na
remont tego budynku.
Pan Andrzej Laskowski
wyjaśnił, że koszty kalkuluje na około 300.000 zł.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider poprosił o pytania radnych.
Radny Janusz Szafarkiewicz
poprosił o sprawdzenie, na jak długo można dzierżawić obiekt bez przetargu.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider zwrócił się z zapytaniem, kto wyraża zgodę na wieloletnią
dzierżawę budynku przychodni. 6 radnych głosowało za.
Protokół nr 13/08
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
w dniu 23.06.2008
r. Sprawa przychodni.
Przewodniczący
komisji Maciej Schneider rozpoczął dyskusję na temat przychodni i
zapytał o możliwość podpisania z panem Andrzejem Laskowskim umowy w formie
aneksu.
Głos
zabrał radny Marek Błajecki, który zwrócił uwagę na opinię radcy
prawnego Romana Wróbla, zaznaczył, że z jego doświadczeń wynika, że
niekoniecznie przetarg musi być organizowany i wystarczy odpowiednio
skonstruować umowę dzierżawy tak, aby wynikało z niej, że dzierżawca zobowiązuje
się prowadzić działalność w dotychczasowym zakresie, może ją ewentualnie
rozszerzyć.
Pani Barbara
Mulczyńską-Dywan zauważyła, że dopóki brak dokumentacji nt. rzeczywistych
wymogów Sanepidu i tego jak przekłada się to na konieczność wykonania prac w
budynku przychodni, brak możliwości oceny kosztów jakie będą do poniesienia.
Wiceburmistrz Iwona Janicka
podkreśliła, że forma przetargu obliguje do przedstawienia rzetelnego
kosztorysu, daje też możliwość wyłonienia firmy, która oferuje lepsze warunki,
gdyby tego zaniechano mógłby się pojawić zarzut o niegospodarność.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider powiedział, że przetargi mobilizują do działania i może tym
samym pan Laskowski podwyższy poziom usług medycznych świadczonych przez
przychodnię.
O godz.18.00 na posiedzenie
przybył radny Maciej Stelmachowski.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider przedstawił wnioski komisji, która zadecydowała, że Urząd ma
przygotować skróconą wersję dokumentacji.
Pani Barbara Mulczyńska-Dywan
wyjaśniła, że warunkiem będzie uzgodnienie jej w Sanepidzie.
Radny Marek Błajecki
zwrócił się z zapytaniem, w jakim terminie to nastąpi.
Pani Barbara Mulczyńska-Dywan
wyjaśniła, że prawdopodobnie będzie to wrzesień, wcześniejszy termin jest
bowiem nierealny.
Radny Janusz Szafarkiewicz
powiedział, że najlepiej będzie, jeśli wykonany zostanie „ślepy kosztorys", co
i za ile.
Radny Marek Błajecki
dodał, że komisja mogłaby zapoznać się z kosztorysem na posiedzeniu
28 lipca i na sesji 30 lipca podjąć decyzje w sprawie dalszych losów przychodni.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider powiedział, że kolejne posiedzenie komisji odbędzie się 14.07.
Protokół nr 15
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
w dniu 28.07.2008
r.
7. Uchwała w sprawie wyrażenia
zgody na dzierżawę obiektu wraz z gruntem na okres lat x.
Głos zabrała burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabędzka, która wyjaśniła, że według nowych informacji, które
otrzymała przychodnia zmieści się na parterze. Zwróciła się w związku
z tym z zapytaniem do radnych, czy należy podjąć decyzję o
wydzierżawieniu całego budynku, gdzie na parterze powstanie przychodnia, a na
piętrze inwestor będzie miał wolną rękę, czy też objąć dzierżawą tylko parter,
a piętro wyremontować i utworzyć gabinety specjalistyczne, które miasto będzie
mogło wydzierżawić.
Poprosiła o dyskusję w tej
sprawie.
Radny Marek Błajecki
zgłosił formalny wniosek o przełożenie tego tematu na sesję wrześniową.
Protokół nr 16
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
w dniu 15.09.2008
r.
6. Sprawa dzierżawy przychodni.
Głos zabrał pan Remigiusz
Motycki, który wyjaśnił, że ostatnie ustalenia dotyczyły wykorzystania
jedynie parteru budynku, jednak zakład ma podpisany kontrakt z NFZ co
komplikuje sprawę i konieczny okazuje się powrót do pierwotnej koncepcji
wydzierżawienia całego budynku.
Głos zabrała burmistrz Małgorzata
Ornoch-Tabędzka, która przypomniała o konieczności dostosowania budynku
przychodni do nowych norm, a zwłaszcza warunków higienicznych
i sanitarnych, dodała, że proponowany okres dzierżawy to 15 lat, ponieważ
umożliwi to zaciągnięcie dzierżawcy kredytu na remont.
Radny Marek Błajecki
wniósł o dopracowanie tematu dzierżawy przychodni na kolejne posiedzenie
komisji, przygotowanie szczegółowych materiałów, gdyż jak stwierdził temat ten
należy jak najszybciej zakończyć.
Przewodniczący Komisji Maciej
Schneider wniósł o sprawdzenie możliwości rozwiązania kwestii przetargiem.
Protokół nr 17
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
w dniu 6.10.2008
r.
Ad 2. Sprawa przychodni.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider przedstawił listę poparcia dla doktora A. Laskowskiego, wyraził
też opinię, że organizowanie przetargu niekoniecznie okaże się dobrym
rozwiązaniem w tej sprawie.
Sekretarz Maciej Dettlaff
wyjaśnił, że sprawa przychodni i ewentualnej umowy dzierżawy była konsultowana
w Poznaniu, otwarta pozostaje kwestia zapisu o nakładach, które podwyższają
wartość budynku i ich odliczenia od czynszu.
Poruszono też kwestię wymiany
stropu z drewnianego na mocniejszy w budynku przychodni, ustalono, że jest to
możliwe, jednak niekoniecznie przy okazji tego remontu.
Radny Zbigniew Czyż
zwrócił uwagę na sprawę ewentualnego zwrotu nakładów poniesionych przez
dzierżawcę w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy, zauważył, że jego
zdaniem, miasto nie musi się zobowiązywać do takiego zwrotu.
Wyjaśniona została sprawa
ewentualnego przetargu, ustalono, że Rada Miasta może zdecydować
o odstąpieniu od przetargu.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider podsumował, że zdaniem komisji przetarg nie powinien być
organizowany, powinny rozpocząć się negocjacje z dotychczasowym najemcą, radni
powinni otrzymywać bieżące informacje o stanie negocjacji oraz mieć możliwość
zaakceptowania lub nie umowy, która zostanie podpisana z dzierżawcą obiektu.
Następnie przewodniczący komisji Maciej Schneider przeprowadził
głosowanie nad powyższym, za opowiedziało się 6 radnych, 1 wstrzymał się od
głosu.
Ustalono też, że umowa powinna
być gotowa przed 29 października.
Protokół nr 21
z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
w dniu 17.11.2008 r.
Ad 4. Sprawy
bieżące.
Komisja poruszyła kwestię
dzierżawy przychodni. W tej sprawie burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka
wyjaśniła, że pan doktor Laskowski otrzymał umowę, obecnie jest w trakcie
analizowania jej z prawnikami
Jak wyjaśniła proces ustaleń z
dzierżawcą oraz podpisywanie umów o dzierżawę należy do zadań burmistrza
miasta.
Sekretarz Maciej Dettlaff
wyjaśnił, że aby można było prowadzić rozmowy najpierw propozycję umowy musiał
otrzymać pan doktor Laskowski, gdyż dzięki temu będzie mógł zając swoje
stanowisko w tej sprawie Jak dodał nie
chcą aby cokolwiek działo się bez zgody Rady Miasta.
Protokół nr 1/09
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
Rady Miasta
Puszczykowa
odbytego w dniu 19
stycznia 2009 r.
w budynku starej
szkoły, ul. Wysoka 1.
Ad
4. Sprawa przychodni.
Pan Remigiusz Motycki poinformował, że 4
grudnia ubr. odbyło się spotkanie z doktorem Andrzejem Laskowskim, podczas
którego wyjaśniono wątpliwości. Doktor zobowiązał się stworzyć kosztorys
adaptacji budynku, który miał przedstawić jeszcze w grudniu, nie doszło do tego
i dlatego przypomniano o tym w roku obecnym. Ponadto pan Remigiusz Motycki
poinformował, że stworzono aneks do umowy, w którym podwyższono stawkę za
dzierżawę budynku z 6,72 zł/m2 na 12zł/m2 netto.
Burmistrz dodała, że stawka została wyrównana do
tej, jaką płacą przedszkola, a miejsce, które zajmuje przychodnia jest na nią
zarezerwowane, ale partner musi określić sposób zainwestowania.
Podczas dyskusji, w której udział wzięli
przewodniczący Maciej Schneider, burmistrz oraz radni Marek
Błajecki, Janusz Szafarkiewicz i Zbigniew Czyż ustalono, że
do 16 lutego doktor Laskowski ma czas na przedstawienie kosztorysu adaptacji
budynku, później miasto przystąpi do rozpoczęcia procedury przetargowej.
Protokół nr 3-2/09
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
Rady Miasta
Puszczykowa,
które odbyło się w
dniu 2 marca 2009 r.
w budynku starej
szkoły, ul. Wysoka 1.
Kontynuacja
posiedzenia rozpoczętego w dniu 11 lutego 2009 r.
Ad 2. Sprawa przychodni.
Wyjaśnień udzielił p. Remigiusz
Motycki, który poinformował, że dr A. Laskowski podtrzymuje chęć
prowadzenia przychodni, ale ze względu na problem z biurem projektowym prosi
o przedłużenie terminu do złożenia dokumentacji do końca tygodnia.
Ustalono, że dr A. Laskowski zostanie
zaproszony na kolejne posiedzenie, które odbędzie się 9 marca i wtedy
sprawa zostanie wyjaśniona.
Protokół nr 4/09
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta,
które odbyło się w
dniu 09.03.2009 r.
w starej szkole, ul. Wysoka 1
Ad 1. Sprawa przychodni.
Przewodniczący komisji Maciej Schneider zwrócił się z
zapytaniem, czy do Urzędu Miasta wpłynęły jakieś materiały związane z
dokumentacją przychodni.
Pan Remigiusz Motycki wyjaśnił, że żadna dokumentacja
związana z umową przyszłej dzierżawy nie wpłynęła.
Głos zabrał pan Andrzej Laskowski, który wyjaśnił, że
wraz z projektantami doszedł do wniosku, iż koszt remontu budynku przekroczył
by jego wartość, jak dodał nie dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi,
wobec czego wycofuje się z oferty.
Burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka zaznaczyła, że
zadaniem samorządu jest zabezpieczenie opieki medycznej mieszkańcom, obecnie
miasta jednak nie stać na modernizacje budynku przychodni. Zasugerowała czasowe
zawieszenie tego tematu.
Przewodniczący Rady Marek Błajecki zaproponował aby
sprawę tę rozwiązać drogą przetargu, jak dodał interesuje go to aby przychodnia
funkcjonowała.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider stwierdził, że wolą większości jest danie czasu pani burmistrz na
rozpoznanie tematu.
Protokół nr 7/09
z posiedzenia
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta,
które odbyło się w
dniu 20.04.2009 r.
w starej szkole, ul. Wysoka 1.
Ad 3. Sprawa przychodni.
Przewodniczący komisji Maciej
Schneider rozpoczął posiedzenie komisji od omówienia kwestii przychodni.
Po dyskusji na temat
rozwiązania problemu związanego z dalszym funkcjonowaniem przychodni
w Puszczykowie przewodniczący komisji Maciej Schneider zwrócił się
z zapytaniem kto z członków komisji jest za przeprowadzeniem przetargu w
celu wyłonienia najemcy nowej przychodni na wieloletnią dzierżawę z
uwzględnieniem zagwarantowania obsługi zdrowotnej dla mieszkańców.
Wyniki głosowania:
„za" - 4, „przeciw" - 2, „wstrzymało się" - 0
(podczas posiedzenia
nieobecny był radny Zbigniew Czyż).
SESJE RADY MIASTA
Protokół
nr 17/07/V
z
Sesji Rady Miasta Puszczykowa
w
dniu 17.10.2007 r.
Ad 8. Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej
działalności.
Pani Burmistrz
Małgorzata Ornoch-Tabędzka zrelacjonowała także spotkania wewnętrzne, m.in.
z dr Andrzejem Laskowskim w sprawie remontu przychodni (przekazanie
propozycji wykupienia budynku przychodni).
Protokół nr 26/08/V
z sesji Rady Miasta Puszczykowa
z dnia 28.05.2008Ad 28. Wolne głosy.
Ad 28. Wolne głosy.
Głos zabrał pan Piotr Bekas, który zawnioskował o przedstawianie
większej liczby informacji z prac Rady Miasta w internecie, także o
zamieszczanie sprawozdania burmistrza i protokołów z prac komisji Rady.
Ponadto pan Piotr Bekas poruszył problem ulicy Przecznica, gdzie jest
zapchana kanalizacja deszczowa a od dwóch lat nic nie jest zrobione, zauważył
też, że w trakcie remontu drogi nr 430, ulica Przecznica będzie służyć za
objazd i nie wytrzyma natężenia ruchu.
Pan Piotr Bekas wskazał też, że mieszkańcy otrzymują z Aquanetu
nowe, niekorzystne umowy i zapytał czy ktoś się tym interesował, poruszył
też sprawę przychodni, zwrócił uwagę, że miasto broniło szpitala przed
prywatyzacją, a teraz rozważa sprzedaż przychodni i zapytał, jak będą
zapewnione świadczenia jeśli np. spółka zbankrutuje.
Głos zabrała burmistrz Małgorzata Ornoch-Tabędzka,
która powiedziała, że sprawa przychodni pozostaje otwarta, nic nie przesądza o
sprzedaży i nic nie będzie zrobione bez akceptacji Rady.
Protokół nr 29/08/V
z sesji Rady Miasta Puszczykowa
z dnia 17 września
2008 r.
Ad 2. Przyjęcie porządku obrad.
Następnie głos zabrał przewodniczący Komisji
Budżetu i Rozwoju Miasta Maciej Schneider, który wniósł o wykreślenie z
porządku obrad punktu 5 tj. „Podjęcie
uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę obiektu wraz z gruntem na okres
15 lat"; wyjaśnił, że wobec wątpliwości czy konieczny jest przetarg, sprawa
przychodni musi jeszcze zostać przedyskutowana.
Protokół nr 32/08/V
z 32 sesji Rady Miasta Puszczykowa
z dnia 17 grudnia 2008 r.
Ad 9. Sprawozdanie z bieżącej działalności burmistrza.
Ponadto burmistrz wyjaśniła, że odbyło się spotkanie z doktorem
Andrzejem Laskowskim, podczas którego ustalono rozbieżności, obecnie trwa
oczekiwanie na określenie okresu adaptacji.
Przewodniczący Rady Marek Błajecki dodał, że
podczas spotkania z mieszkańcami, zapewnił ich, że nie ma się czego obawiać i
przychodnia będzie funkcjonować.
Łączna liczba posiedzeń, podczas których
zajmowano się tematem przychodni
Komisja Spraw Społecznych - 6
Komisja Budżetu i Rozwoju Miasta - 12
Sesje Rady Miasta - 4
|