„Wszystkie kolory świata" to globalny projekt UNICEF, będący odpowiedzią na ogromny problem braku dostępu do szczepień w jednym z najbiedniejszych krajów świata – afrykańskim Sierra Leone. W ramach projektu uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Puszczykowie uszyli specjalne charytatywne laleczki, które następnie można było obejrzeć na wystawie zorganizowanej 30 i 31 stycznia w holu szkoły. Każda laleczka miała swój „akt urodzenia”, w którym widniało nadane jej przez dziecko imię, kraj pochodzenia oraz imię twórcy.
Akcja „Wszystkie kolory świata" miała na celu uświadomić uczniom, że pomaganie innym jest przyjemne i wiąże się z pozytywnymi emocjami, miała również za zadanie kształtować w nich postawę tolerancji i otwartości na inne kultury. Do młodzieży z SP2 najbardziej przemawiał fakt, że dzięki swojemu zaangażowaniu każdy z nich może uratować życie prawdziwemu dziecku. W akcję licznie zaangażowali się wychowawcy, uczniowie, a także ich rodziny - dając tym samym piękne świadectwo wrażliwości i ofiarności na rzecz drugiego człowieka. W sumie w SP 2 powstało aż 98 lalek!!!
Po zakończeniu wystawy można było zaopiekować się wybraną laleczką, przekazując jednocześnie darowiznę – minimum 10zł. (koszt jednej szczepionki) - na rzecz ratowania życia dzieci w dalekim Sierra Leone. W zbieranie funduszy do puszek zaangażowali się uczniowie klas V i VI, pod kierunkiem opiekunki Uczniowskiej Rady Szkolnej Pani Moniki Żmudzkiej. Uczniowie zebrali dokładnie tysiąc czterysta siedemdziesiąt siedem złotych i cztery grosze!!!
![](/archiwalna/images/sierra leone 2012.jpg)
Gorąco dziękujemy wszystkim uczniom, którzy podjęli się trudu uszycia lalki, ich rodzinom - za wsparcie w wykonaniu niełatwego zadania, wychowawcom - za przekazanie idei projektu i zaangażowanie w akcję niejednokrotnie całych klas, koordynatorowi projektu pani Sławomirze Woźniak, a także darczyńcom - którzy otworzyli swoje serca i portfele. Dzięki Waszemu zaangażowaniu życie wielu dzieci z Sierra Leone zostanie uratowane.
Zebrane pieniądze szkoła wpłaci na konto UNICEF.
|