Zakończył się Wielki Konkurs ACROSS POLAND PROJECT organizowany przez wydawnictwo EGIS – wyłącznego przedstawiciela Express Publishing w Polsce. Zwyciężyło Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Puszczykowie.
Zadaniem uczestników konkursu było stworzenie w języku angielskim pracy typu projekt i przedstawienie w niej informacji na temat swojego regionu. Autorkami projektu „Mosina. Yesterday, Today, Tomorrow, Always. A Diary by Makiko Karitani” są uczennice Katarzyna Bartosiak, Aleksandra Kasprzak i Joanna Stachowiak, które pracowały pod kierunkiem pani Agnieszki Szymańskiej, nauczycielki języka angielskiego.
Projekt, który powstał w Liceum w Puszczykowie to multimedialny pamiętnik Maikiko Karitani – nastoletniej Japonki, która odkrywa swoje polskie korzenie. Kim jest Maikiko? To postać stworzona przez autorki projektu, które postanowiły spojrzeć na historię swojej miejscowości i polską kulturę oczami rówieśnicy z dalekiej Japonii. W treść książki sprytnie wpleciono informacje na temat Mosiny. Śledząc przygody Maikiko poznajemy mosińską historię, mieszkańców i realia ich codziennego życia. Profesjonalnie wykonaną książkę uzupełniają dodatkowe materiały – słownik i ćwiczenia oraz nagrania – wywiady z mieszkańcami Mosiny oraz cover piosenki „Elegant z Mosiny” wykonany przez autorki projektu.
Uczennice z Puszczykowa pokonały dwa tysiące zgłoszonych zespołów z całej Polski, zdobywając cenne nagrody dla siebie i szkoły. Laureatki otrzymają odtwarzacze iPod oraz książki wydawnictwa Express Publishing. Nagrodą dla szkoły są dwie tablice interaktywne eBeam z programem eBeam Interact firmy Luidia oraz zestaw książek wydawnictwa Express Publishing o wartości 500 zł do biblioteki szkolnej. Nauczycielka, która opiekowała się zwycięskim zespołem otrzyma zestaw książek wydawnictwa Express Publishing o wartości 500 zł oraz kartę rabatową upoważniającą do zakupów na stronie www.egis.com.pl z rabatem w wysokości 30%.
Kilkumiesięczna praca nad konkursowymi projektami pomogła uczniom rozwinąć podkreślone w nowej podstawie programowej kompetencje kluczowe m.in. umiejętność uczenia się, kompetencje informatyczne, społeczne i obywatelskie, świadomość i ekspresję kulturalną. Niezależnie od wieku uczestnicy konkursu mogli poznać nowe słownictwo i w przyjemny sposób poprawić swoją znajomość języka angielskiego.
Nagrodzone prace oraz pełna lista laureatów konkursu są dostępne na www.egis.com.pl
|