Mammografia w grupie wiekowej 50-69 jest bezpłatna, ale mimo to wiele kobiet w Polsce nie wykonało jeszcze badania. To sprawia, że w naszym kraju rak piersi nadal wykrywany jest późno. Dlatego naszym wspólnym celem powinna być zmiana postaw Polek i zbudowanie pozytywnego przekazu nt. mammografii. W Polsce, potwierdzonego w badaniu histopatologicznym, raka piersi stwierdza się u mniej niż 5 kobiet na 1000 zbadanych.
Kampania „Polecam Mammografię!” realizowana jest w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi finansowanego ze środków finansowych Ministra Zdrowia.
Celem kampanii jest poprawa poziomu świadomości zdrowotnej kobiet, co winno wpłynąć na poprawę poziomu zgłaszalności na badania. Założeniem kampanii jest promocja/propagowanie profilaktycznych badań mammograficznych poprzez budowanie pozytywnego wzorca - "dbam o siebie i zdrowie swoich bliskich". Ideą przewodnią jest wykorzystanie wpływu bliskich oraz rekomendacji znajomych kobiet, które skorzystały z badań przesiewowych.
Dodatkową zachętą jest możliwość wygrania atrakcyjnych nagród: bonów na sprzęt AGD lub zdobycia dodatkowych punktów w programie lojalnościowym popularnej sieci aptek. Ulotki będące jednocześnie: zaproszeniem, kuponem konkursowym oraz blankietem do odebrania nagrody będą dostępne u świadczeniodawców wykonujących mammografię w ramach Programu profilaktyki raka piersi (lista pracowni mammograficznych dostępna jest na stronach internetowych wojewódzkich oddziałów NFZ, Wojewódzkich Ośrodkach Koordynujących Program oraz placówkach POZ), a także w drogeriach Rossmann i aptekach „Dbam o Zdrowie”. Ulotkę można także wydrukować ze strony www.profilaktykapiersi.pl/polecammmamografie.
Kampanię wspierają: Roche, apteki „Dbam o Zdrowie”, Rossmann i Afilo.
|