20.02.2018
Rewitalizacja "Mimozy"
W lutym rozpoczęły się prace związane z rewitalizacją willi „Mimoza”. Ekipy wykonawcy prowadzą obecnie prace rozbiórkowe i porządkowe. W związku z pracami biuro Strażników Miejskich mieści się w kontenerze przy ul. Podleśnej. Docelowo siedziba Straży Miejskiej będzie znajdowała się w budynku byłej nastawni PKP, którą Miasto przejęło od kolei.
Zakres prac obejmie odtworzenie historycznego charakteru budynku, przy czym po zakończeniu prac będzie on przeznaczony na cele użyteczności publicznej. Po remoncie „Mimoza” stanie się miejscem integrującym lokalną społeczność. Pozostanie w gestii Biblioteki Miejskiej Centrum Animacji Kultury. W odnowionych pomieszczeniach organizowane będą spotkania kulturalne i warsztaty artystyczne. Siedziby będą tu też miały organizacje pozarządowe.
Miasto uzyskało na ten cel dofinansowanie w wysokości 3,4 mln zł z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+, działanie 4.4 „Zachowanie, ochrona, promowanie i rozwój dziedzictwa naturalnego i kulturowego", poddziałania 4.4.3 „Zachowanie, ochrona, promowanie i rozwój dziedzictwa naturalnego i kulturowego w ramach ZIT dla MOF Poznania". Całość prac pochłonie ok. 4 mln zł. Tak wysoki koszt rewitalizacji wynika, m.in. z tego, że jest to obiekt zabytkowy.