Herb a logo - słów kilka
Podstawowym znakami, godłami terytorialnymi Puszczykowa, są herb, flaga i pieczęć. Obok tych wymienionych znaków urzędowych będzie funkcjonować także logo promocyjne. Obok, nie zamiast.
Każdy ze znaków (herb i logo), z racji swej różnej wagi, będzie mieć precyzyjnie rozpisany swój zakres stosowania. Ranga logo i herbu nie jest równoważna, podobnie różne są funkcje jakie znaki te mają spełniać.
HERB jest i pozostanie podstawowym i najważniejszym znakiem urzędowym zatwierdzanym odpowiednią procedurą. Jest to najważniejszy symbol miasta, stosowany jako znak oficjalny i uroczysty. Funkcja znaku urzędowego w pewnych wypadkach uniemożliwia jego zastosowanie. Herb znakuje miejsce inicjatywy, nie jest nośnikiem idei.
Obok herbu będzie funkcjonować także logo promocyjne. Logo nie jest koniecznością, ale szansą na przedstawienie miasta i gminy poprzez łatwo zauważalny i zapamiętywany symbol. W prosty sposób może wyrazić jej charakter i potencjał. Logo Puszczykowa powinno być zatem elementem przemycającym zmiany i przeobrażenia, którym uległo miasto od momentu nadania herbu, nośnikiem idei zapisanych w Strategii Rozwoju i Promocji Puszczykowa.
Nie znaczy to, że nowy symbol zrywa z przeszłością czy dorobkiem kulturowym. Logo stanie się identyfikacją wizualną Miasta oraz uzupełnieniem podstawowego symbolu, jakim pozostaje herb. W praktyce logo znajdzie zastosowanie przede wszystkim w tych przedsięwzięciach, które przyczyniają się do szeroko rozumianej promocji, w szczególności na wydawnictwach i drukach reklamowych, promocyjnych, stronach internetowych, ubiorach, urządzeniach i przedmiotach - jeżeli służą promocji Miasta, organizacji lub przedsiębiorstw mających siedzibę na terenie Miasta albo mających znaczenie dla rozwoju Miasta
W toku konsultacji społecznych towarzyszących wprowadzaniu logo przedstawiane były różne oceny i komentarze wstępnych projektów. Projekty miały swoich zwolenników i przeciwników. Polemika wokół znaku jest cennym wkładem w cały proces jego tworzenia. Z uwagi na szerokie zainteresowanie, które wzbudziła inicjatywa i docierających do urzędu sygnałów dotyczących chęci przedstawienia przez mieszkańców i zainteresowanych własnych pomysłów, odstąpiono od przyjętego sposobu wyboru znaku promocyjnego. Prace nad jego wypracowaniem będą kontynuowane w formie otwartego konkursu, który zostanie ogłoszony na początku lipca.